Dzień: 13 marca 2021

Kasza orkiszowa. Jakie ma właściwości?

Kasza orkiszowa (https://www.bee.pl/kasza-orkiszowa-wlasciwosci-wartosci-odzywcze-zastosowanie-a-912.html) z pewnością jest popularnym produktem naturalnym na sklepowych szafkach, ale niekoniecznie wystarczająco cenionym przez nabywców. W włączeniu do wysokiej zawartości witamin i minerałów, reputacji suplementów diety, jest ona postrzegana jako artykuł o dużej ilości polifenoli a także fitosteroli, które nie tylko pomagają zwalczać cukrzycę, ale dodatkowo obniżają poziom cholesterolu.

Co możemy znaleźć w kaszy orkiszowej?

Płatki orkiszowe, a także produkty z nich stworzone zawierają węglowodany, w tym błonnik, dodatki witaminowe. Zawierają ponadto białko, ale czy są w stanie tworzyć jakikolwiek kompleks glutenowy, tak jak ten produkowany z białek zbóż? Ten rodzaj kaszy będzie prawdopodobnie bogaty w białko, węglowodany złożone, suplementy witaminowe, w szczególności β-karoten lub też suplementy witaminowe z grupy B, jak również składniki odżywcze.

Jaka jest historia kaszy orkiszowej?

Kasza orkiszowa może być surowcem znanym od lat. Jej pochodzenie nie jest jednoznacznie ustalone. Wiadomo, że absolutnie był on uprawiany na terenie obecnego Iranu wiele tysięcy lat temu. Jest to tylko forma zboża z rodziny traw. Charakteryzuje się wysoką zawartością witamin i minerałów oraz niską zawartością glutenu. Obecnie ekologiczne uprawy tej pszenicy zakładane są coraz częściej w Europie, Stanach Zjednoczonych Ameryki, Australii, a także Europie (zwłaszcza w Niemczech). Jest to naprawdę niewymagające zboże i łatwe w uprawie, a jej szczególne nawożenie nie będzie konieczne.

Jakie są korzyści zdrowotne z jedzenia kaszy orkiszowej?

Mukopolisacharydy znajdujące się w tym ziarnie wykazują pozytywny wpływ na zdolność zwalczania chorób. Duża ilość fitosteroli obniża stopień cholesterolu LDL. Patrząc na kwas krzemowy w surowej substancji, można stwierdzić, że ma on pewny wpływ wokół wyglądu i również struktury w odniesieniu do włosów, naskórka i paznokci. Ponadto, kasza orkiszowa jest korzystna dla diabetyków, ma niski indeks glikemiczny, a więc powoduje powolny wzrost poziomu cukru we krwi.

Sposób gotowania kaszy orkiszowej

Podobnie jak w przypadku bardzo wielu innych kasz, naprawdę warto przed przygotowaniem potrawy przepłukać ją chłodną i gorącą wodą. Nie jest to po prostu konieczne, ale pomaga zmniejszyć nieco gorzki posmak. Doprowadzamy wodę do wrzenia i dodajemy poszczególne kasze w proporcji 2:1. Warto będzie mieszać i powtarzać czynność co jakiś czas, aż woda ponownie się zagotuje. Następnie kasza musi się gotować przez około 20-30 chwil na mniejszym ogniu.